ganduri · Uncategorized

De ce pentru mine Forrest Gump este un om inteligent!

image

Încă din primele minute ale acestui film am fost impresionată de direcția în care se îndreptau lucrurile. Micul Forrest era exclus din rândul elevilor normali datorită unui test de IQ pentru care mai avea nevoie de câteva puncte infime ca să-l treacă. Mama lui reuşeşte cu toate acestea să-l dea la o şcoală normală.

Şi acum apare şi revolta mea! Nu înțeleg de ce trebuie să pui această etichetă de inteligent sau prost pe baza unor teste. Şi aici mă refer la toate testele pe care le dăm încă din clasele mici şi până la terminarea facultății. Teste pe care dacă nu le iei cu note apropiate de aşa zisul maxim (10) şi iei note de 3 şi 4 eşti etichetat drept prost şi câteodată ignorat de unele persoane care vezi doamne iau note mari.

Mi-se pare o prostie şi întodeauna mi s-a părut o prostie ca societatea să pună eticheta de prost/deştept pe baza unor rezultate şcolare! Mă amuză oamenii care se împăunează când află rezultatele unor teste la anumite materii şi se cred “zei” doar pentru că au luat o notă mare! Este absurd! Sunt materii pe care nu le vei mai face în viața ta! Sunt materii care nu te ajută cu nimic pe tine personal. Aşa că poate notele mici la materia respectivă se datorează unui mare dezinteres! Şi unei mari nepăsări!

     Forrest este exclus din rândul oamenilor normali şi băgat în rândul celor cu probleme atât de instituția de învățământ cât şi de copii din jurul lui şi chiar de unii adulți. Cu toate acestea el reuşeşte să crească frumos, iar mama lui mi-se pare un model incredibil pentru societate în primul rând. Este o femeie care nu judecă, o femeie care ajută şi care în ciuda greutăților găseşte puterea de a-l creşte singură pe Forrest insuflându-i atât încredere în sine şi în forțele sale cât şi dorința de a face bine şi a-i ajuta pe alții.

Pentru mine personal Forrest este un om minunat! Şi un om inteligent! Poate că nu ştie să ducă la bun sfârşit o problemă de aritmetică să spunem, dar cu siguranță ştie să-şi țină promisiunile făcute celor care i-au oferit prietenia lor!  Forrest mi-a dat o lecție minunată de viață. M-a făcut să mă opresc din drumul meu şi să mă gândesc cum ar fi să ai un suflet atât de frumos! Oare contează că nu ai doctorat şi master! Oare contează că nu ai 10 pe linie! Eu cred că mai degrabă contează calitatea ta ca om şi ce laşi în viața celor din jurul tău al căror destin îl atingi nu nişte numere pe o hârtie!

Leave a Reply

