Uncategorized

Încrederea oarbă!

De câte ori în viaţă nu ne lovim de oameni care au pierdut pentru că au crezut în alţii. Mulţi dintre noi am trecut prin experienţe neplăcute când am ajuns să avem încredere în anumite persoane. Acestea în cele din urmă, au ajuns să ne trădeze, să ne înşele, sau să nu ne ofere la fel de mult pe cât noi oferim. Ştiu din propria experienţă că atunci când oferi încredere unei persoane, ajungi să-i oferi şi un loc permanent sau nu în viaţa ta. Tocmai aici este problema! Avem încredere, oferim totul pe tavă, crezând că am întâlnit o persoană care ne înţelege, care e alături de noi, care niciodată nu ne va răni, dar suntem orbi şi când vălul de pe ochii noştri cade, se întâmplă să vedem clar pe cine avem cu adevărat în faţa ochilor. Ajungem după un timp să punem în balanţă câte am făcut noi pentru persoana respectivă şi câte a făcut ea. Spre ghinionul nostru, am făcut mai multe şi nu am primit în schimb, nici măcar pe atât.

Nu cred că deţin adevărul absolut, nu cred că nu am o vină în toate prieteniile eşuate pe care le-am avut, însă de un lucru pot fi sigură! Pentru fiecare persoană la care am ţinut, eu: am luptat, am plâns şi am încercat să îndrept lucrurile. În momentul în care am văzut că trebuie să mă fac preş pentru ca celălalt să mă ierte, atunci am decis să plec. Am decis că nu merită să rămâi lângă cineva, care în ciuda tuturor lucrurilor pe care le-ai făcut, continuă să te calce în picioare datorită greşelilor, pe care voit sau nu le-ai făcut faţă de ele.

Mai sunt şi acele persoane, care nu ştiu unde să se oprească în dezvăluirile despre viaţa persoanlă. Acele persoane care duc încrederea mult prea departe şi atunci când întâlnesc oameni la care ţin după 2-3 luni, încep să facă dezvăluiri de familie, care trebuiesc păstrate foarte bine. Fie că este vorba de un iubit, de o prietenă sau de o colegă în care aveţi încredere, niciodată, dar niciodată să nu dezvăluiţi situaţia voastră familială. Sunt lucruri care vă privesc STRICT pe voi şi puteţi regreta mai târziu când relaţiile de iubire sau prietenie se vor termina. Tot din experienţă vă spun asta. Momentul în care am lăsat prietenii în familia mea, în casa mea, a fost momentul în care totul prevestea sfârşitul acelei prietenii. Poate a fost invidia, poate a fost altceva ce eu nu voi şti, dar cert este că am pierdut multe persoane după ce le-am adus în mijlocul familiei mele.

Foarte rar există prieteni adevăraţi, cu ei eşti pe aceeaşi lungime de undă şi nu te judecă dacă ai făcut ceva greşit, ci îţi explică. Ei sunt cei care au puterea de a te confrunta atunci când o iei pe un drum plin de obstacole, ei sunt cei care îţi spun verde în faţă ce cred şi ei sunt cei care indiferent cât de greu le va fi, îţi vor spune atunci când comportamentul tău îi dezamăgeşte. Aceste flori rare, trebuie păstrate şi îngrijite, acestora li-se poate permite privilegiul de a intra în viaţa şi în casa ta. Cei care te cenzurează, cei care nu vor să te integreze în grupurile lor de teamă că ai putea spune sau face ceva nelalocul lui, aceia nu te merită şi trebuie să înţeleagă că nu totul se învârte în jurul lor.

Încrederea este un privilegiu care nu trebuie acordat oricui. Colega mea de bancă mi-a acordat încrederea ei după aproape 1 an de zile de când am decis să stăm amândouă în bancă. La început nu înţelegeam de ce îi ia atât de mult să aibă încredere în mine, dar mai târziu, după ce am reuşit să primesc onoarea de a afla motivul lipsei ei de încredere în oameni, am înţeles. Acum e o persoană importantă în viaţa mea şi va rămâne, pentru că nu am de gând să pierd cel mai frumos cadou pe care ţi-l poate oferi cineva: ÎNCREDEREA!

Leave a Reply

