Uncategorized

Review: Cel mai de Preţ Cadou de Nicholas Sparks

“Cel mai de preţ cadou”

Sinopsis:

În primăvara lui 1984, liceenii Amanda Collier şi Dawson Cole s-au îndrăgostit. Cu toate că făceau parte din două lumi diferite, dragostea lor părea să sfideze toate regulile de viaţă din micul oraş Oriental, Carolina de Nord. Însă evenimentele neprevăzute urmau să dezbine acest
cuplu tânăr, trimiţându-i pe fiecare în direcţii diametral opuse. Acum, după douăzeci şi cinci de ani, Amanda şi Dawson sunt chemaţi înapoi în Oriental ca să ia parte la înmormântarea lui Tuck Hostetler, mentorul care, odinioară, a adăpostit idila lor adolescentină. Pe măsură ce Amanda şi Dawson îndeplinesc instrucţiunile pe care Tuck le-a lăsat pentru ei, aceştia realizează că nimic din ceea ce ştiau – despre Tuck, despre ei înşişi şi despre visurile lor dragi – nu era aşa cum părea.”

Mulţumesc Editura RAO pentru că mi-ai dat ocazia să citesc
această capodoperă a celebrului scriitor Nicholas Sparks,
“CEL MAI DE PREŢ CADOU” poate fi cumpărat de AICI.

Gândurile mele (Laura):

Pentru început vreau să vă spun că Nicholas Sparks a făcut-o din nou. “Cel mai de preţ cadou” este o carte, bună, frumoasă, cu câteva elemente paranormale, dar, de asemenea, îţi dă un fel de sentiment nostalgic. Eu cred că ne putem aştepta la un film în câțiva ani. Aş vrea să vă spun un secret: aceasta este una dintre cele mai bune cărți ale sale.

Mai întâi de toate, îmi plac mult lucrările lui Nicholas Sparks şi de aceea am fost foarte încântată când mi s-a oferit ocazia de-a citi “Cel  mai de preţ cadou”. Când am terminat-o am fost foarte entuziasmată pentru că am descoperit un nou roman bine scris şi uşor de citit. Este genul romantic, cu caractere puternice, cu un final frumos executat şi imprevizibil, având un plus mare cu peisajul din Carolina de Nord, descris minunat, toate la un loc au realizat ceva foarte incitant şi apetisant. Peisajul descris în detaliu face în aşa fel încât cred că aş putea vizita Carolina de Nord şi aş şti exact să mă descurc ca să nu mă pierd. Chiar mă face sa îmi doresc să merg acolo. Cred că scriitorul realizează acest amestec de ingrediente, foarte bine şi citind, cartea, încă de la început îţi vei da seama ce vei primi atunci când o deschizi. Nicholas Sparks are un mod deosebit de special de-a incita, de-a da emoții și de-a îţi ajunge la inimă.

Aceasta este o poveste bună și are un mod minunat de a exprima emoţiile personajelor sale. Aceasta este una dintre cele mai bune cărţi care a reuşit să ma țină încordată, deoarece este plină de dragoste, suspans, crimă, şi multe altele, într-un cuvânt, are TOTUL, şi este tot ceea ce are nevoie un roman bun, și desigur, Nicholas Sparks știe cum să facă să aibă din nou acest lucru.

Am terminat cartea într-o zi și am trăit cu intensitate, toate momentele ca și cum aş fi făcut  parte dintre protagoniştii acestei uimitoare cărţi. La fel ca în multe din romanele sale, anterioare Nicholas Sparks, ne dezvăluie această poveste spusă din diferite puncte de vedere. Acesta este un stil eficient, fiind utilizat pentru a-l lăsa pe cititor să facă cunoştinţă şi să ajungă într-o relaţie mai intimă cu toate personajele.

Cartea începe foarte interesant, cu Dawson, care îşi aduce aminte că el ar fi putut muri atunci când pe platforma de foraj la care a lucrat a avut loc o explozie dacă nu ar fi sărit în apă şi nu ar fi fost salvat de către o “fantomă”, un bărbat cu părul cenuşiu care i-a făcut semn să înoate spre el.

Îmi place foarte mult modul în care autorul a spus povestea lor de dragoste dulce. O poveste de dragoste fermecătoare a doi iubiţi din copilărie, el- Dawson Cole – un tânăr dintr-o familie nu prea înstărită, care este trimis la închisoare și după eliberare este aproape ucis în timpul unei explozie în noul său loc de muncă la o instalație de foraj, ea- Amanda Collier- este iubita lui din liceu, este dintr-o familie bogată, și se ocupă ocazional cu voluntariatul în centru medical din oraş. Ei se îndrăgostesc și încearcă să facă ca relaţia să meargă bine dar totul le este împotrivă, în cele din urmă, Dawson se desparte de Amanda, pentru a o lăsa să aibă o viață mai bună decât cea pe care ar avea-o cu el. Cei doi trăiesc vieți separate dar destinul îi uneşte din nou la o înmormântare. Atunci când un prieten comun moare, cei doi sunt aduşi din nou împreună, după ani și ani de despărţire. Tuck Hostetler, un mecanic auto în vârstă, din orașul lor natal moare, iar avocatul solicită prezența lui Dawson şi a lui Amanda. Acest om care era prietenul lor comun și-a dorit ca cei doi să-i împrăștie cenușa la cabana deținută de fosta sa soție, iubirea vieții, care a murit, Clara. Când Dawson și Amanda au venit să îi îndeplinească dorința trecuseră deja douăzeci de ani, şi ambii au propriile lor vieți, ea are un soţ şi un fiu care se îmbolnăveşte de inimă, el munceşte şi s-a obişnuit cu viaţa simplă pe care o duce. Rolul lui Tuck relevă un punct de pivot mai realist care va duce la transformarea poveştii.

Dar întrebările sunt:

Vor putea cei doi să aibă din nou o viață împreună?

Vor regreta ei ceea ce au pierdut?

Ce se va întâmpla cu familiile lor?

Îi va spune Amanda, soţului ei că a avut o aventură?

Ce am iubit și am apreciat cel mai mult a fost modul în care scriitorul a descris tema alcoolismului. El nu a făcut personajul tipic al alcoolicul murdar, violent, furios, el a ales să prezinte personajul ca un alcoolic înalt funcțional, dintr-o clasă de mijloc, care poartă cămăşi cu gulerul alb, un om frumos, un om de familie. Cred că Nicholas Sparks a făcut o alegere excelentă prin acest lucru, deoarece există atât de multe familii care se confruntă cu alcoolismul unui părinte, chiar dacă, la exterior, ele par normale. Nu contează că sunt oameni simpli, oameni de afaceri, femei fermecătoare sau de succes ele pot cădea în capcanele alcoolului.

Conflictele create de prezența lui Ted și Abee, mama lui Amanda, și demonii proprii a lui Dawson sunt bine încorporate în complot. Finalul este imprevizibil, iar poveștile diferitelor personaje sunt conectate în mod neașteptat. Personajele care la început păreau atât de minore şi de mărunte ajung ca la sfârşit să aibă un rol major şi important în poveste.

Cartea are multe răsturnări de situație și se transformă la fiecare colț, ceea ce este extrem de interesant și îţi face inima să “stea în loc“. Cu toate că se întâmplă toate aceste, scriitorul face o treaba admirabilă prin conectarea
punctelor de atingere a acestor două personaje principale.

Nu am putut să o las din mână până nu am ajuns la final. Am fost atât de bucuroasă şi de încântată că atunci când am ajuns la sfârșitul cărții, am vrut să le vorbesc, tuturor doar despre asta.

“Ţi-am dat tot ce am avut mai bun în mine”

Puncte slabe:

Un dezavantaj minor este acela că are cam aceeași formulă ca și multe din lucrările anterioare.

Caracterizare:

Dawson Cole– este un personaj vulnerabil, care suferă de singurătate şi din cauza dragostei pierdute.

Amanda– s-a căsătorit cu un medic dentist care bea foarte mult și este nefericită. Ştiind că viaţa pe care o duce nu este ceea ce şi-a dorit, se consolează şi nu caută nicio cale de ieșire. Chiar şi în ziua nunţii ei, ea l-a dorit tot pe Dawson.

Ted și Abee Cole– sunt personaje înfricoșătoare, sunt tipul de oameni care nu ar clipi când ar trebui să ucidă pe cineva. Ei sunt frații, ciudaţi şi uneori înfricoşători ai personajului principal și nu este vina lui Dawson că îşi urăşte rudele. Ei sunt personaje instabile emoțional, violente, care nu au nici un fel de moralitate.

Tuck– este un personaj tată-figură, care este mai presus de orice, indiferent de evenimentele negative care au loc pe tot parcursul cărții.

“Timpul nu diminuase amintirea lui Dawson; ba mai mult sentimentele ei pentru el  deveniseră şi mai puternice. În mod ciudat, dragostea lui îi dăduse forţa de care avusese nevoie ca să treacă peste greutăţile întâmpinate în ultimii doi ani.”

Recomandare:

Vă plac poveştile încântătoare, pline de suspans, iubire, dramă? Atunci citiţi cărţile lui Nicholas Sparks, şi dacă vreţi să vă simţiţi minunat de bine citind o lectură plăcută vă recomand această capodoperă ușoară şi plăcută numită “Cel mai de preţ cadou”.