Uncategorized

Prietenia adevărată?

 

De câte ori nu ne dorim să găsim o persoană care să ne înţeleagă şi care să ne fie alături atunci când avem nevoie de o vorbă bună. În decursul anilor am avut tot felul de prietenii, una mai rea ca cealaltă, dar din fiecare am învăţat câteva lucruri esenţiale: să laşi de la tine, să îţi calci pe orgoliu, să uiţi şi să ierţi. Fiecare prietenie mi-a luat o bucată din inimă, dar mi-a şi oferit cele mai frumoase amintiri care vor rămâne mereu în mintea mea.

Când mă gândesc la prietenie mă gândesc la un lucru frumos, care trebuie îngrijit zi de zi, ca să nu poată fi atins de răutatea altora. Cu toate acestea prietenia poate fi contaminată, schimbată, influenţată de persoane care îşi pot bate joc de legătura voastră, care o pot distruge şi o pot schimba pentru todeauna. De multe ori m-am întrebat de ce prietenia este atât de fragilă? De ce nu putem fi sinceri până la capăt cu persoana respectivă şi să-i spunem care sunt temerile noastre, să-i mărturisim că ne este frică să o pierdem. Nu este nimic rău în a-ţi recunoaşte sentimentele ci dimpotrivă este de lăudat acest lucru. Să vă spun povestea mea despre prietenie.

Am 7 ani şi sunt în parc, lângă mine stă M. prietena mea cea mai bună, ea reuşeşte de fiecare dată să-mi facă ziua mai bună. În mână are o coardă, vrea să ne depăşim recordul la numărătoare, prin record vreau să spun faptul că eu încerc să o ajung din urmă. Zâmbim şi ne jucăm, nu avem griji, ne bucurăm de copilărie. În fiecare zi bunicul ei ne duce în parc şi ne supraveghează în timp ce noi ne jucăm. Ne jucăm câteodată cu ceilalţi copii, dar de cele mai multe ori preferăm să ne jucăm amândouă. Când mergem la leagăne M. mă lasă pe mine prima, apoi facem schimb până când ne săturăm. Timp de 7 ani de zile până la vârsta de 14 ani rămânem de nedespărţit, eu sunt persoana ei, ea este persoana mea, până într-o zi. Într-o zi când M. începe o relaţie, iar eu mă simt lăsată de izbelişte, singură şi confuză. Timpul în care stăm împreună începe să se diminueze cu toate astea ea nu m-a uitat şi îşi face timp pentru mine de fiecare dată când am nevoie, acum că mă gândesc la toate lucrurile pe care le-a lăsat ca să mă asculte să-mi dea un sfat, ochii mei se umplu de lacrimi pentru că îmi dau seama că am avut o prietenie adevărată. Gelozia mea şi imaturitatea şi-au pus amprenta în cele din urmă şi un an mai târziu când clasa a X-a începe, eu şi M. ne certăm (sau mai mult eu mă cert!) o rănesc şi nu vreau să-mi dau seama de asta, sunt egoistă şi o pierd. Îmi pierd cea mai bună prietenă şi plâng nu pot face altceva decât să plâng, să plâng pentru prostia mea, să plâng pentru toate cuvintele grele spuse la nervi.

În clasa a X-a încep să fiu mai apropiată de D. o prietenă din generală, pe care mai mult o invidiam pentru că întodeauna ştia ce vrea şi cum să-l obţină. Prietenia noastră a evoluat rapid, comportamentul meu a început să se schimbe, dar cu toate astea erau momente în care comparam şi comparam şi ajungeam la concluzia că îmi este dor de M. nu ştiam cum să reacţionez aşa că m-am închis în mine. Toate sentimentele le-am pus la “păstrare” şi am preferat să le ţin acolo. Prietenia mea cu D. încă mai durează, dar este foarte fragilă suntem două firi total opuse şi nu cred că toate astea vor mai dura mult, dar e frumos să speri.

Cât despre caracterul meu, el s-a îmbunătăţit, mai am câteva mici scăpări pe ici pe colo, dar încerc să le corectez. E foarte greu să te schimbi şi să te adaptezi, am pierdut multe persoane din cauza firii mele, am pierdut o prietenă adevărată, care nu se va mai întoarce niciodată, probabil o voi pierde şi pe a doua, pentru că aşa suntem noi oamenii egoişti şi trebuie să ne lovim de mai multe ori ca să ştim când este de ajuns, când trebuie să ne oprim.

Prietenia adevărată există T. , D. , M. şi A. mi-au demonstrat asta, acum este decizia mea dacă le păstrez sau le alung din viaţa mea. Despre T. şi A. nu am vorbit pentru că prietenia mea cu ele merge bine deocamdată şi sper să meargă şi în continuare.

Leave a Reply

