Uncategorized

Ce este ambiţia?

Ce mai faceţi dragii mei îngeri? Ştiu că nu am mai scris nimic, dar din păcate odată cu începerea şcolii îmi organizez cu greu timpul. Intrând la 12 şi ieşin pe la 19 ajung acasă frântă de oboseală. Voi încerca să mai scriu câteva capitole imediat ce intrăm în vacanţă. Până atunci mă gândeam să dezbatem diverse teme la sfârşit de săptămână ce spuneţi? 

Prima temă pe care vreau să aduc în prim plan este ambiţia. Ce înseamnă să ajungi să ai ambiţie? Unde întâlnim persoanele ambiţioase şi cel mai important aspect, cum ne ajută în viaţă această calitate sau acest defect.

Eu una consider că ambiţia este atât o calitate cât şi un mare defect. Ce înseamnă să deţii această armă numită ambiţie? Însemană să rişti ca persoanele care ţin la tine să te invidieze şi să te lase singur, înseamnă să îţi păstrezi doza ta de reţinere şi să nu îţi deschizi complet sufletul, înseamnă să fi mai mult singur.

Prietenii, atunci când văd că sunteţi mai buni ca ei inevitabil vă vor invidia, dar este ok. Este un răspuns natural al unui individ aflat în inferioritate. Sunt şi persoane care totuşi nu te invidiază, persoane pe care le găseşti cu greu, dar care există. Persoane care gândesc ca tine, persoane care au aceleaşi idei şi hobby-uri, dar care vor să aibă o carieră total opusă faţă de cariera ta. Credeţi-mă, aşa este cel mai bine. Odată ce aspiraţi spre o carieră identică prietenia şubrezeşte.

Să trecem mai departe. Unde întâlnim oamenii ambiţioşi? Asta este simplu. Peste tot în jurul nostru. Uită-te la persoanele care sunt insultate şi umilite de cocalari şi piţipoance. Persoane, care sunt puse la colţ pentru că învaţă şi nu spun nimic atunci când sunt trataţi cu o porţie mare de prostie gratis. Acele persoane ţin în ele şi ţin şi ţin, până când se vor răzbuna. Se spune că cea mai mare răzbunare e să-ţi fie bine. Exact pe principiul ăsta merg multe persoane care sunt luate în râs. Îndură şi suportă, în ele formându-se cea mai pură ambiţie care poate lua naştere într-un individ. Acea ambiţie care te face să dobori bariere, să deschizi uşi şi să ajungi mai sus decât ai visat vreodată.

Ambiţia este clar o calitate ar spune mulţi şi tind să le dau dreptate, dar nu în totalitate. Oamenii ambiţioşi ajung sus, dar uită de persoanele care îi iubesc şi uită de cei care le-au făcut rău pentru că au ca singur scop să ajungă cât mai sus. Nu vor să privească înapoi şi tind să devină extrem de egoişti şi nepăsători. Dacă ambiţie nu e dozată corespunzător poţi să dai în aroganţă şi ipocrizie ceea ce nu ar fi bine.

În schimb, dacă şti cum să-ţi controlezi mintea şi dacă te cunoşti foarte bine atunci poţi folosi ambiţia pe post de calitate. E totuşi foarte greu ca într-o societate plină de oameni care nu gândesc, să-ţi păstrezi speranţa vie şi sufletul curat. E foarte greu să ierţi oamenii care te trădează din invidie. E foarte greu! Fiecare dintre noi ajungem la o vârstă la care ne lovim de aceste lucruri. Ne lovim de jungla urbană şi de răutatea oamenilor. Vreau să cred că nu toţi oamenii sunt aşa, vreau să călătoresc şi să cunosc fel şi fel de persoane. Vreau să las în viaţa mea persoanele bune şi să dau un şut în fund persoanelor rele. Asta vreau să fac. Asta am făcut deja.

Îmi pare sincer rău că la 17 ani am ajuns să cunosc răutatea oamenilor, că am ajuns să mă lovesc de indiferenţa lor, de mârlănia şi prostia lor. Dar din păcate nu am putut să fug de acest adevăr. M-am resemnat, l-am acceptat, iar în mine ia naştere o nouă calitate care mă îndeamnă la fiecare pas: AMBIŢIA!

Leave a Reply

